Rynek CRM: 14 proc. wzrost w roku 2008

Według szacunków Gartnera, rynek oprogramowania CRM (Customer Relationship Management) wzrośnie w tym roku o 14,2 proc., osiągając obroty 8,9 mld USD.

W roku 2006 i 2007 wynosiły one odpowiednio 6,5 i 7,8 mld USD. Stabilny wzrost przewidywany jest też na lata kolejne, a w roku 2012 obroty mają wynieść 13,3 mld USD. Częściowym powodem tego wzrostu jest spadający kurs dolara.

Jednym z czynników wzrostu jest sprzedaż produktów w formule SaaS (Software-as-a-Service), która w roku 2007 zamknęła się kwotą 1 mld USD.

W Europie obroty na rynku CRM w roku 2007 wyniosły 2,6 mld USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200