ACT! CRM wreszcie po polsku

Wczoraj (14 maja) odbyła się premiera polskiej wersji językowej systemu CRM firmy Sage. Ujawniono również wyniki firmy Sage Symfonia za pierwszą połowę br.

Na polskim rynku ACT! będzie dostępny w dwóch wersjach: jednostanowiskowej oraz wspierającej pracę w grupie. Cenę licencji na samodzielną, działającą w trybie standalone wersję programu ustalono na poziomie 790 zł. Druga z wersji, posiadająca narzędzia do harmonogramowania i kontrolowania pracy grup i zespołów oraz rozszerzoną funkcjonalność w zakresie praw dostępu do danych, ma kosztować 1450 zł za jednego użytkownika.

Obie wersje mają możliwość współpracy z aplikacjami biurowymi i zintegrowanymi rozwiązaniami biznesowymi innych producentów. Informacje gromadzone i przetwarzane przez system mogą być współdzielone przez inne popularne aplikacje biurowe - m.in. Microsoft Office i IBM Lotus. Dane mogą być również udostępniane na platformach mobilnych, w tym BlackBerry i Windows Mobile. Stosowny moduł jest integralną częścią systemu. Według oficjalnych informacji ACT! charakteryzuje się również m.in. prostotą obsługi i personalizacji.

Maciej Stachowiak, odpowiedzialny za polską wersję ACT! podkreśla, że funkcjonalność systemu jest efektem dwudziestoletnich doświadczeń firmy Sage i została dodatkowo dostosowana do specyfiki polskiego rynku. "ACT! To ogromny kombajn informacyjny" - mówi Maciej Stachowiak. Dodaje, że w pewnych zastosowaniach system może z powodzeniem zastępować oprogramowania Microsoft Exchange.

Według opublikowanych danych ACT! jest najpopularniejszym systemem do zarządzania relacjami z klientami na świecie. W skali globalnej korzysta z niego ponad 43 tys. firm i 2,8 mln użytkowników. System obecny na globalnym rynku od przeszło dwudziestu lat jest przeznaczony przede wszystkim dla firm sektora MSP. Jego funkcjonalność pozwala m.in. na usystematyzowanie wiedzy o klientach oraz umożliwia planowanie kolejnych działań komunikacyjnych. Od 2004 roku oprogramowanie działa na platformie .Net i korzysta z systemu bazodanowego Microsoft SQL Server.

Premiera polskiej wersji systemu jest elementem globalnej strategii firmy Sage, znanej pod nazwą CRM 2010. Zakłada ona m.in. wprowadzanie systemu ACT! na nowe rynki oraz stały rozwój funkcjonalności systemu. Rozwijane będą przede wszystkim funkcjonalności i szablony dedykowane konkretnym celom oraz branżom. Plany rozwoju platformy CRM firmy Sage zakładają również umożliwienie lepszej integracji systemu z różnego rodzaju rozwiązaniami biznesowymi i branżowymi. Częścią globalnej strategii jest również rozwój portalu użytkowników ACT!. Nie jest wykluczone, że w niedalekiej przyszłości także zostanie on spolszczony.

Założona równo trzy lata temu warszawska firma Sage Symfonia jest częścią międzynarodowej Grupy Sage. W okresie od 1 października 2007 do 31 marca 2008 spółka osiągnęła przychody na poziomie 32 mln złotych. Oznacza to wzrost o 39,7% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł prawie 9 mln zł. Sage Symfonia pozyskała ok. 5 tys. nowych klientów. "W ciągu trzech lat zwiększyliśmy znacząco dynamikę wzrostu liczby pozyskanych klientów i liczbę sprzedanych licencji" - ocenia Elwira Sokołowska, prezes zarządu spółki. W skali globalnej przychody Grupy Sage wzrosły o 9% do poziomu ok. 800 mln euro.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200