InStranet - najdroższa akwizycja w historii Salesforce

Największy dostawca oprogramowania w modelu SaaS poinformował, że niebawem jego oferta zostanie rozszerzona o rozwiązania z zakresu CRM firmy InStranet. Akwizycja, warta 31,5 mln USD, jest największą tego typu transakcją w historii firmy Salesforce.

Oprogramowanie InStranet służy m.in. do przetwarzania, zgromadzonych w bazie danych informacji w odniesieniu do konkretnej tematyki. Jako takie usprawnia działania w zakresie zarządzania relacjami z klientami oraz kontekstową analizę informacji. Firma InStranet została założona w 1999 roku przez dwóch ówczesnych członków zarządu Business Objects. Nowy właściciel szacuje, że z rozwiązań InStranet korzysta obecnie ponad 350 tys. konsultantów. Oprogramowanie przejętej firmy działa m.in. w centrach telefonicznych firm Comcast, MySpace, HP i 3M.

Według zapowiedzi przedstawicieli Salesforce narzędzia InStranet zostaną włączone do oferty oprogramowania dostarczanego w formie usług w przyszłym roku. Wartym podkreślenia jest fakt, że InStranet jest nie tylko największym zakupem w historii Salesforce. Jest to również pierwsza akwizycja firmy zajmującej się sprzedażą oprogramowania na zasadach innych niż Software as a Service. Dotychczas Salesforce kupował tylko rozwiązania dostarczane w formie usług. Ułatwiało to proces integracji produktów w ramach portalu Salesforce.com. Do tej pory najdroższą transakcją w historii Salesforce było przejęcie w 2006 roku firmy telekomunikacyjnej Sendia.

Zdaniem analityków rozwiązania koncentrujące się na maksymalizacji satysfakcji klienta już niebawem zaczną wypierać klasyczne transakcyjne systemy CRM. Jednocześnie eksperci Gartnera przewidują, że w 2013 roku przynajmniej 75% działających na świecie centrów obsługi klienta będzie funkcjonowało w oparciu o rozwiązania dostarczane w modelu SaaS.

Czytaj też:

Google ustala cenę usługi hostingu aplikacji

Przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują SaaS

Salesforce: CRM z aplikacjami Google

CRM-y mają wzięcie

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200