InStranet - najdroższa akwizycja w historii Salesforce
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 21.08.2008, godz. 11:28
Największy dostawca oprogramowania w modelu SaaS poinformował, że niebawem jego oferta zostanie rozszerzona o rozwiązania z zakresu CRM firmy InStranet. Akwizycja, warta 31,5 mln USD, jest największą tego typu transakcją w historii firmy Salesforce.
Oprogramowanie InStranet służy m.in. do przetwarzania, zgromadzonych w bazie danych informacji w odniesieniu do konkretnej tematyki. Jako takie usprawnia działania w zakresie zarządzania relacjami z klientami oraz kontekstową analizę informacji. Firma InStranet została założona w 1999 roku przez dwóch ówczesnych członków zarządu Business Objects. Nowy właściciel szacuje, że z rozwiązań InStranet korzysta obecnie ponad 350 tys. konsultantów. Oprogramowanie przejętej firmy działa m.in. w centrach telefonicznych firm Comcast, MySpace, HP i 3M.
Według zapowiedzi przedstawicieli Salesforce narzędzia InStranet zostaną włączone do oferty oprogramowania dostarczanego w formie usług w przyszłym roku. Wartym podkreślenia jest fakt, że InStranet jest nie tylko największym zakupem w historii Salesforce. Jest to również pierwsza akwizycja firmy zajmującej się sprzedażą oprogramowania na zasadach innych niż Software as a Service. Dotychczas Salesforce kupował tylko rozwiązania dostarczane w formie usług. Ułatwiało to proces integracji produktów w ramach portalu Salesforce.com. Do tej pory najdroższą transakcją w historii Salesforce było przejęcie w 2006 roku firmy telekomunikacyjnej Sendia.
Zdaniem analityków rozwiązania koncentrujące się na maksymalizacji satysfakcji klienta już niebawem zaczną wypierać klasyczne transakcyjne systemy CRM. Jednocześnie eksperci Gartnera przewidują, że w 2013 roku przynajmniej 75% działających na świecie centrów obsługi klienta będzie funkcjonowało w oparciu o rozwiązania dostarczane w modelu SaaS.
Czytaj też:
Google ustala cenę usługi hostingu aplikacji
Przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują SaaS