Meksykańskie Ministerstwo Zdrowia przeciwdziała epidemii świńskiej grypy korzystając z rozwiązań wideokonferencyjnych

Meksykańskie władze stosują systemy komunikacji audiowizualnej, by ułatwić kontakt między osobami i instytucjami zaangażowanymi w walkę z epidemią bez tracenia czasu na przejazdy.

Na wypadek zarazy

Czy plan działania kryzysowego powinien obejmować zjawiska w rodzaju epidemii? Tym bardziej, że WHO straszy jesienną pandemią świńskiej grypy? A media podawały, że jesienią może zachorować nawet 10 mln Polaków...

W kwietniu br., w początkowej fazie epidemii władze Meksyku uznały za konieczne posiadanie nowoczesnego narzędzia do komunikacji i współpracy, które pomogłoby w opanowaniu wirusa. Podjęto decyzję o wyposażeniu swej sieci telekomunikacyjnej w systemy telepresence firmy Polycom. Krajowe Centrum Technologii Zdrowotnych w Meksyku (CENETEC) korzystało z systemów wideokonferencyjnych firmy Polycom oraz innych dostawców w celu powstrzymania wybuchu i rozprzestrzeniania się wirusa świńskiej grypy H1N1. Zastosowano systemy komunikacji “twarzą w twarz" z 1500 osób kierujących placówkami służby zdrowia w celu uzgodnienia informacji na temat źródła grypy, dróg rozprzestrzeniał się wirusa oraz podjęcia szybkich działań zaradczych. “Komunikacja i interakcja w czasie rzeczywistym były kluczowymi czynnikami w czasie pojawienia się wirusa H1N1, a przekaz wideo stał się zasadniczym elementem wymaganym w tej kryzysowej sytuacji. Gdy walczy się z epidemią, nie ma czasu do stracenia. Interaktywne wideo umożliwia wymianę informacji pomiędzy ludźmi w czasie rzeczywistym." - powiedział Adrian Pacheco, inżynier biomedyczny i asystent dyrektora ds. telemedycyny w Ministerstwie Zdrowia.

Meksykańskie władze medyczne regularnie wykorzystują komunikację audiowizualną dla potrzeb telemedycyny i teleedukacji. Na przykład, aby zapewnić opiekę najuboższemu stanowi Oaxaca, CENETEC wykorzystuje 15 mobilnych jednostek firmy Polycom, które podróżują z miejsca na miejsce. Systemy są uruchamiane na osiedlach, a pracownicy służby zdrowia przyjmują pacjentów przez cztery do pięciu dni. Zazwyczaj personel medyczny zajmuje się leczeniem 200 pacjentów w miesiącu. Zespoły terenowe wykorzystują łącze satelitarne 512Kbps do konsultacji z ekspertami w miastach Meksyku i Oaxaca.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200