Microsoft chce podebrać klientów firmom Oracle i Salesforce.com
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 06.11.2009, godz. 14:42
Koncern z Redmond oferuje amerykańskim użytkownikom oprogramowania Oracle CRM on Demand i platformy Salesforce.com możliwość darmowego korzystania z aplikacji Microsoft CRM Online przez okres 6 miesięcy. Według analityków to jawny początek wojny cenowej w segmencie rozwiązań CRM oferowanych w modelu SaaS.
Przedstawiciele Microsoft podkreślają również różnice w kosztach użytkowania oprogramowania CRM Online. Miesięczna opłata za korzystanie z systemu wspierającego zarządzanie relacjami z klientami została ustalona na poziomie 44 USD za jednego użytkownika. W przypadku zbliżonych pod względem funkcjonalnym wersji rozwiązań firm Salesforce i Oracle koszty miesięczne wynoszą odpowiednio 65 USD i 70 USD za użytkownika. Oferta dotyczy klientów Oracle i Salesforce.com, którzy przed końcem br. zdecydują się na podpisanie rocznego kontraktu z Microsoftem.
Przedstawiciele kierownictwa koncernu nie wykluczają również, że w przyszłości podobną ofertą objęte zostaną objęte również inne produkty linii Dynamics CRM. Microsoft CRM Online ma być dostępny na całym świecie w drugiej połowie 2010 roku. W miniony poniedziałek władze Microsoftu ogłosiły również obniżkę cen za użytkowanie oferowanych w formie usług aplikacji pakietu Business Productivity Online Suite.
Zobacz również:
- Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej
- Cykl życia tych pakietów biurowych Microsoftu dobiegnie w przyszłym roku końca
- Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
Czytaj też:
Oracle CRM On Demand oficjalnie dostępny w Polsce
Microsoft: Nowa oferta pakietowego licencjonowania zbiorowego tańsza nawet o 40 proc.
Blady strach, czyli aktualizacja systemu ERP