Oracle: będzie więcej specjalizowanych partnerów
- Piotr Waszczuk,
- 02.12.2009, godz. 06:48
Oracle wprowadza dziś (2 grudnia) nowe zasady współpracy z partnerami. Zakładają one większą specjalizację firm współpracujących z koncernem.. To zaś ma ułatwić klientom dostęp do szybko rosnącej oferty Oracle.
Przez ostatnie 10 lat koncern z Redwood City zmienił się nie do poznania. W dużej mierze dzięki kolejnym akwizycjom i rosnącej ofercie produktowej. Z firmy, do tej pory postrzeganej jako producent rozwiązań bazodanowych, Oracle stał się dostawcą różnorodnych aplikacji biznesowych, oprogramowania warstwy pośredniej, a od niedawna również rozwiązań sprzętowych. Tymczasem warunki programu partnerskiego nie zmieniały się od ponad dekady. Teraz przyszedł czas na zmiany.
Oracle, postrzegany przede wszystkim jako dostawca rozwiązań bazodanowych, dysponuje obecnie znacznie szerszą ofertą. Klienci potrzebują jasnego obrazu zależności handlowych i specjalizacji poszczególnych partnerów Oracle.
Grzegorz Grunwald, dyrektor ds. współpracy z partnerami w Oracle Polska Sp. z o.o.
Każdemu wedle kompetencji
Program OPN Specialized zakłada cztery poziomy partnerstwa. Najniższy - Remarketer ma być otwarciem oferty Oracle na nowe kanały dystrybucji. "To oferta dla firm typowo transakcyjnych, od których nie wymagamy szczególnych kompetencji technicznych. Dzięki nowym warunkom współpracy zyskają możliwość udziału w procesie sprzedaży licencji" - mówi Grzegorz Grunwald. Trzy kolejne poziomy partnerstwa otwierają drogę do działań integracyjnych, wdrożeniowych oraz do tworzenia własnych rozwiązań w oparciu o technologię Oracle.
Poziom Silver stanowi rozszerzenie najniższego szczebla partnerstwa o m.in. mozliwość korzystania z licencji deweloperskich, ofery szkoleniowej Oracle University, a także dostepu do usług asysty technicznej. Natomiast poziomy Gold i Platinum dają możliwość sprzedaży wszystkich produktów z oferty Oracle i specjalizacji w obrębie poszczególnych linii oprogramowania. Posiadacze statusu Platinum będą mogli skorzystać również ze specjalnych ofert marketingowych i szkoleniowych. "Uzyskanie specjalizacji wymaga spełnienia określonych kryteriów. Poszczególne szczeble współpracy wymagają odpowiednio licznego zespołu specjalistów technicznych i sprzedażowych oraz referencji poświadczających kompetencje firmy w zakresie konkretnej linii rozwiązań" - mówi Grzegorz Grunwald.