SAP znowu przekłada zmiany w cenniku wsparcia technicznego

Proces migracji do 22 proc. stawek za wsparcie techniczne rozpocznie się później niż planowano. Oficjalnym powodem zmiany są przedłużające się prace nad stworzeniem narzędzi umożliwiających ocenę wpływu wsparcia technicznego na działalność biznesową użytkowników systemów SAP.

Niemiecki koncern ogłosił plan zmiany zasad wsparcia technicznego w połowie 2008 roku. Program SAP Enterprise Support zastąpił obowiązujące wcześniej umowy Standard i Premium. Nowy program miał charakteryzować się szerszym zakresem wsparcia i usługami lepiej dostosowanymi do wymagań klientów oraz inną ceną. Częścią umowy serwisowej SAP Enterprise Support miał być również zestaw wskaźników KPI umożliwiających ocenę wartości dodanej wynikającej z nowych warunków wsparcia. Nad ich stworzeniem przedstawiciele SAP pracują wspólnie z 12 grupami użytkowników SAP zrzeszonymi w ramach stowarzyszenia SUGEN (SAP User Group Executive Network).

To właśnie przedłużające się uzgodnienia mające na celu zbudowanie pakietu wskaźników są oficjalnym powodem przełożenia zaplanowanych wcześniej zmian w cenniku wsparcia technicznego SAP. Przed wprowadzeniem warunków SAP Enterprise Support opłaty za utrzymanie systemów niemieckiej firmy stanowiły 17 proc. wartości licencji. Tymczasem warunki nowego programu wsparcia zakładają docelowe opłaty w wysokości 22. proc. wartości posiadanych licencji. Wysokość opłat stopniowo rośnie od ubiegłego roku. Od stycznia 2010 roku opłaty za wsparcie techniczne dla użytkowników systemów SAP miała wrosnąć o dalsze 0,54 proc. Pierwotne plany kierownictwa niemieckiej firmy zakładały, że tempo wzrostu wyniesie ok. 8 proc. rocznie. W kwietniu br. pod naciskiem klientów plany te zmodyfikowano. Obecnie program wdrażania nowego cennika zakłada, że nominalny koszt wsparcia technicznego SAP będzie rósł o ok. 3,1 proc. w skali roku. Od początku 2009 roku warunki SAP Enterprise Support - także cenowe - obowiązują wszystkich nowych klientów SAP.

Nie ujawniono informacji na temat terminu pierwszych podwyżek opłat za wsparcie techniczne. Przedstawiciele SAP zapewniają jednak, że prace nad stworzeniem zestawu wskaźników KPI zostaną zakończone w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2010 roku. W trzecim kwartale br. przychody SAP z tytułu świadczenia usług wsparcia technicznego stanowiły ponad połowę obrotów niemieckiego giganta i wyniosły ok. 1,3 mld euro. Warto dodać, że niemiecki gigant zamierza w większym stopniu koncentrować się na informatycznej obsłudze procesów biznesowych i wspieraniu społeczności użytkowników biznesowych.

Czytaj też:

SAP szykuje nowe rozwiązania analityczne

Gartner: Software AG zyska dzięki IDS Scheer

Oracle: będzie więcej specjalizowanych partnerów

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200