SAP znowu przekłada zmiany w cenniku wsparcia technicznego
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 02.12.2009, godz. 17:30
Proces migracji do 22 proc. stawek za wsparcie techniczne rozpocznie się później niż planowano. Oficjalnym powodem zmiany są przedłużające się prace nad stworzeniem narzędzi umożliwiających ocenę wpływu wsparcia technicznego na działalność biznesową użytkowników systemów SAP.
Niemiecki koncern ogłosił plan zmiany zasad wsparcia technicznego w połowie 2008 roku. Program SAP Enterprise Support zastąpił obowiązujące wcześniej umowy Standard i Premium. Nowy program miał charakteryzować się szerszym zakresem wsparcia i usługami lepiej dostosowanymi do wymagań klientów oraz inną ceną. Częścią umowy serwisowej SAP Enterprise Support miał być również zestaw wskaźników KPI umożliwiających ocenę wartości dodanej wynikającej z nowych warunków wsparcia. Nad ich stworzeniem przedstawiciele SAP pracują wspólnie z 12 grupami użytkowników SAP zrzeszonymi w ramach stowarzyszenia SUGEN (SAP User Group Executive Network).
Nowe wersje, pakiety branżowe i aktualizacje
Na początku roku przedstawiciele SAP mówili o zamiarze zerwania z podziałem oprogramowania biznesowego na moduły funkcjonalne. Obecnie funkcje opartego na architekturze SOA systemu SAP Business Suite 7.0 mogą być rozwijane za pomocą predefiniowanych pakietów aktualizacji dedykowanych dla obsługi konkretnych procesów i realizacji potrzeb poszczególnych branż
Nie ujawniono informacji na temat terminu pierwszych podwyżek opłat za wsparcie techniczne. Przedstawiciele SAP zapewniają jednak, że prace nad stworzeniem zestawu wskaźników KPI zostaną zakończone w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2010 roku. W trzecim kwartale br. przychody SAP z tytułu świadczenia usług wsparcia technicznego stanowiły ponad połowę obrotów niemieckiego giganta i wyniosły ok. 1,3 mld euro. Warto dodać, że niemiecki gigant zamierza w większym stopniu koncentrować się na informatycznej obsłudze procesów biznesowych i wspieraniu społeczności użytkowników biznesowych.
Czytaj też:
SAP szykuje nowe rozwiązania analityczne
Gartner: Software AG zyska dzięki IDS Scheer