xRM - kolejny etap ewolucji CRM według Microsoftu

Microsoft rozwija własne oprogramowanie klasy CRM wedle koncepcji zakładającej stworzenie zintegrowanego środowiska relatywnie prostych i podobnych aplikacji wspierających różne procesy biznesowe. W ramach platformy xRM możliwe ma być jednoczesne wykorzystanie wielu różnych aplikacji opartych na możliwościach oprogramowania Microsoft Dynamics CRM.

Mówiąc w uproszczeniu platforma xRM zakłada wykorzystanie możliwości oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami do obsługi innych procesów biznesowych. Dzięki oferowanym przez Microsoft narzędziom umożliwiających dopasowanie funkcjonalności oprogramowania do własnych potrzeb możliwe ma być wykorzystywanie działających w spójnym środowisku aplikacji do zarządzania zupełnie niestandardowymi obszarami biznesu.

Według przedstawicieli Microsoftu platforma xRM naturalną ewolucję systemu CRM, powstałą w skutek zmian rynkowych i stale zmieniających się potrzeb klientów różnych sektorów biznesowych. "xRM to koncepcja tworzenia potężnej i elastycznej platformy, wyposażonej w aplikacje zaspokajające każdą potrzebę biznesową. System pozwala przedsiębiorstwom myśleć perspektywicznie i działać proaktywnie, dostrzegać szanse i możliwości tam, gdzie konkurencja jeszcze ich nie odkryła. To właśnie decyduje o wyjątkowości tego innowacyjnego rozwiązania" - mówi Maciej Pogoda, CRM Solution Architekt for Central and Eastern Europe w Microsoft. Według niego dzięki współpracującej z istniejącymi już w firmie aplikacjami i bazami danych platformie xRM tworzenie nowych narzędzi biznesowych będzie zajmować relatywnie mniej czasu. Platforma xRM ma być więc odpowiedzią Microsoftu na problem setek niezależnych aplikacji biznesowych realizujących proste, ale specyficzne elementy procesów biznesowych. "Mniej więcej 60 proc. użytkowników oprogramowania klasy CRM używa go do innych celów niż zostało ono zaprojektowane. Tego rodzaju aplikacje są często wykorzystywane na przykład do zarządzania małym wycinkiem specyficznego biznesu, który z zarządzaniem relacjami z klientami ma się nijak" - mówi Maciej Pogoda.

Zobacz również:

Wedle zapowiedzi poszczególne aplikacje mogą być integrowane na poziomie interfejsu m.in. z aplikacjami pakietu Office. Co ciekawe, możliwe ma być również integrowane oprogramowania biznesowego innych dostawców, w tym także aplikacji opartych na technologiach innych niż środowisko .Net. Z biznesowego punktu widzenia możliwości platformy xRM mają upraszczać procesy związane z utrzymaniem firmowego środowiska informatycznego oraz zarządzanie zmianą. Oprogramowanie Microsoft Dynamics xRM ma wspierać również możliwości platformy Sharepoint oraz środowiska Exchange i charakteryzować się wysoką skalowalnością. Platforma xRM ma obsługiwać wiele instancji poszczególnych aplikacji oraz współużywalność danych. Ma opierać się na środowisku Windows Server, rozwiązaniach bazodanowym SQL Server i platformie .Net.

Przedstawiciele polskiego oddziału koncernu podkreślają, że realizowane obecnie wdrożenia oprogramowania Microsoft Dynamics CRM w wersji 4.0 zakładają optymalizację pod kątem wieloinstancyjności i obsługi dodatkowych funkcji biznesowych. Nowe możliwości w zakresie rozbudowy platformy xRM ma przynieść kolejna wersja pakietu Microsoft Dynamics CRM. Jej polska premiera nastąpi najprawdopodobniej za rok.

Czytaj też:

SAP znowu przekłada zmiany w cenniku wsparcia technicznego

Oracle: będzie więcej specjalizowanych partnerów

Systemy ERP na zajęciach akademickich

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200