SAP wycofuje się z części zmian w zasadach wsparcia technicznego!

Klienci niemieckiego koncernu znowu będą mogli wybierać między dwoma programami wsparcia technicznego. Do oferty SAP w niemal niezmienionej formie wraca oferta wsparcia Standard Support. Nie będzie również planowanego na ten rok etapu podwyżki opłat za wsparcie.

Do oferty SAP wraca program wsparcia Standard Support. Według przedstawicieli kierownictwa niemieckiego koncernu klienci korzystający już z programu SAP Enterprise Support zyskają możliwość przejścia na tańszy program wsparcia. Od przyszłego roku wysokość opłat za powstawową obsługę techniczną obejmującą m.in. rozwiązywanie problemów technicznych oraz dostęp do aktualizacji i wiedzy technicznej, wyniesie 18 proc. wartości licencji. Zaniechane zostaną również prace nad opracowaniem formalnych wskaźników umożliwiających ocenę wartości dodanej dla firm korzystających z nowych warunków wsparcia. W grudniu ubiegłego roku informowano, że wskaźniki KPI będą gotowe przed końcem marca br.

Plan zmiany zasad wsparcia technicznego oprogramowania SAP ogłoszono w połowie 2008 roku. Program SAP Enterprise Support zastąpił obowiązujące wcześniej umowy Standard i Premium. Nowa oferta wsparcia technicznego miała gwarantować usługi bardziej dopasowane do wymagań klientów koncernu oraz szerszy zakres wsparcia obejmujący m.in. proces aktualizacji oprogramowania i całodobową pomoc konsultantów. Zmiana modelu wsparcia rozpoczęła się w lipcu 2008 roku. Od początku zeszłego roku nowe zasady obsługi technicznej obejmują wszystkich nowych klientów SAP. Równolegle wdrażane są zmiany w cenniku dla firm korzystających z systemów niemieckiego koncernu dłużej niż rok. Przed wprowadzeniem warunków SAP Enterprise Support opłaty za utrzymanie systemów niemieckiej firmy stanowiły 17 proc. wartości licencji. Docelowo stawka opłat za wsparcie SAP Enterprise Support ma wynosić 22 proc. wartości licencji.

Dla klientów SAP, którzy zdecydują się przejść do programu Enterprise Support przed 15 marca br. podwyżki będą realizowane stopniowo aż do 2016 roku, a tegoroczna opłata za wsparcie techniczne wyniesie 18,36 proc. wartości licencji. Użytkownicy systemów SAP, którzy podpiszą stosowną umowę po 15 marca br. zapłacą stawkę w wysokości 22 proc. wartości posiadanych licencji już w tym roku.

Według przedstawicieli koncernu zmiany są odpowiedzią na oczekiwania klientów. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że zapowiedź wycofania się z planu wprowadzenia jednej tylko możliwości dostępu do wsparcia technicznego bezpośrednio wiąże się ze spadkiem przychodów z tego segmentu działalności SAP. Warto dodać, że wpływy z tytułu działalności usługowej są obecnie głównym źródłem przychodów największych dostawców systemów biznesowych. W czwartym kwartale ubiegłego roku obroty SAP wyniosły ok. 3,18 mld euro. To o 9 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku. W całym 2009 roku SAP zarobił 10,66 mld euro.

Przeczytaj w serwisie ERPStandard:

Microsoft zapowiada Dynamics AX dla sektora handlowego

Hicron i Hicron Consulting jako jedna spółka

SAP znowu przekłada zmiany w cenniku wsparcia technicznego

Aktualizacja: 18 stycznia 2010 10:18

Zapowiedziano również zmiany w strukturze organizacyjnej niemieckiego giganta. Powstaną m.in. odrębne jednostki organizacyjne odpowiadające za rozwój oferty SAP oraz tworzenie innowacyjnych rozwiązań stanowiących odpowiedź na oczekiwania rynku. Zmiany dotyczyć mają również wyższych stanowisk kierowniczych związanych z działalnością SAP w regionie Azji Pacyficznej i Japonii oraz w krajach Europy niemieckojęzycznej. Poza zmianami personalnymi wartym podkreślenia jest fakt, że w ramach kompetencji jednej komórki do regionu EMEA dołączone zostały Indie. Działem tym nadal kierować będzie José Duarte. Zmiany mają dodać niemieckiej firmie elastyczności. SAP ma być m.in. bardziej otwarty na sygnały dochodzące bezpośrednio od klientów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200