Nowy gracz zaoferuje contact center SAP w modelu SaaS

Sprzedażą systemu SAP Business Communications Management (SAP BCM) w modelu SaaS zajmie się nowa polska spółka - ComTrust. Jej działalność obejmie całą Europę.

ComTrust został powołany przez zespół firmy Finnsoft, partnera SAP Polska, która wdraża system BCM w tradycyjnym modelu na miejscu u klienta (in-house). ComTrust został bezpośrednim partnerem SAP AG, dołączając do nielicznego grona firm mogących sprzedawać oprogramowanie BCM w modelu Software as a Service. Będzie oferować usługi na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (30 krajów). Uruchomienie sprzedaży planowane jest na początek tegorocznego lata.

Fiński rodowód

SAP rozwinął ofertę contact center po przejęciu w 2007 roku fińskiej spółki Wicom, której partnerem był Finnsoft. Wicom był producentem systemu Communications Server Suite - CSS, który Finnsoft wprowadził na polski rynek w 2003. W wyniku przejęcia przez SAP rozwiązanie stało się częścią oferty Business Communications Management. W Finlandii nadal znajduje się centrum rozwoju tego systemu. Od tamtej pory Finnsoft wdrożył system SAP BCM, a wcześniej CSS u klientów z sektora finansowego (m.in. Bank Polskiej Spółdzielczości, Deutsche Bank PBC), w branży ubezpieczeniowej (TUnŻ Cardiff Polska ), w Wydawnictwach Szkolnych PWN oraz w Grupie Lotos. Użytkownikami SAP BCM w Europie są m.in. fińskie koleje i poczta, koleje niemieckie, płatna telewizja TV Premiere, fiński oddział Fujitsu (komunikacja wewnątrz firmy oraz helpdesk).

SaaS prosto z Polski

Doświadczenie Finnsoftu we wdrażaniu BCM w Polsce, ale również zagranicą (kontrakt dla węgierskich wodociągów realizowany jest przez polską spółkę we współpracy z SAP Hungary) zdecydowało się, że to właśnie Polakom centrala SAP powierzyła uruchomienie oferty BCM w modelu SaaS. W tym celu ComTrust zainwestuje w odpowiednią infrastrukturę serwerową i wynajmie dla niej miejsce w Wasko HostingCenter.pl. Na serwerach zostaną zainstalowane licencje SAP BCM, które Comtrust nabywa bezpośrednio od SAP AG, dlatego konieczne było powołanie w tym celu nowej spółki. Na jej czele stanął Piotr Pytlakowski, który pozostaje jednocześnie dyrektorem generalnym Finnsoftu. Przy tej okazji, na rynku pojawia się pierwsze oprogramowanie marki SAP gotowe do SaaS. Niemiecki koncern pracuje nad nowym modelem dla innych swoich sztandarowych aplikacji.

Jak mówi Piotr Pytlakowski, opracowany 10 lat temu przez Wicom system CSS w technologii IP, był już wówczas dostosowany do modelu SaaS. Pierwsze jego wdrożenie zostało właśnie zrealizowane w ten sposób. Z systemu w trybie on-demand (w modelu wówczas nazywanym ASP) zaczęła korzystać wspomniana fińska poczta państwowa. Projekt zrealizował Wicom oraz Cisco, które wówczas nie posiadało własnego rozwiązania dla contact center i dostarczało jedynie sprzęt. SAP BCM oferuje funkcje systemu contact center oraz telefonii korporacyjnej, wykorzystując protokół IP do obsługi wszystkich kanałów, w tym głosowego. Wbudowana funkcjonalność softswitch uniezależnia go od centrali telefonicznej. Elementem łączącym system z publiczną siecią telefoniczną PSTN lub centralą telefoniczną PBX jest brama VoIP SIP lub H.323. Podobny system oferuje w Polsce od 2007 roku Interactive Intelligence.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200