Microsoft CRM 2011 z wbudowanym systemem dystrybucji aplikacji dodatkowych

Pod koniec roku na rynku zadebiutować ma nowy system CRM z rodziny Microsoft Dynamics. Integralną częścią platformy Microsoft CRM 2011 mają być mechanizmy ułatwiające zakup i wdrożenie aplikacji rozszerzających podstawowe możliwości oprogramowania wspierającego zarządzanie relacjami z klientami.

Środowisko dystrybucji komplementarnych aplikacji ma zostać uruchomione wraz z premierą Microsoft CRM 2011 w wersji beta, którą zaplanowano na wrzesień br. Dodatki oferowane przez partnerów Microsoftu mają rozszerzać zarówno funkcjonalność oprogramowania, jak i jego możliwości integracyjne. System dystrybucji dodatkowych aplikacji będzie najpewniej po części wzorowany na mechanizmach firmy Salesforce. Niewykluczone, że w przyszłości podobne mechanizmy zostaną zaimplementowane również w innych systemach linii Microsoft Dynamics.

Według ekspertów uruchamiając własny system dystrybucji komplementarnego oprogramowania Microsoft chce zachęcić klientów i partnerów do aktywnego angażowania się w rozwój całego ekosystemu rozwiązań skupionych wokół platformy Microsoft Dynamics CRM. "Rozbudowane środowisko partnerów oferujących w dostępny sposób rozszerzenia dla standardowej funkcjonalności platformy to jedna z najważniejszych zalet rozwiązań klasy CRM oferowanych przez firmę Salesforce. Nie powinno więc dziwić, że Microsoft chce stworzyć podobne mechanizmy" - uważa China Martens, analityk 451 Group. Według niej Microsoft będzie również starał się wykorzystywać przewagę w postaci możliwości bliskiej integracji systemu wspierającego zarządzanie relacjami z klientami z aplikacjami pakietu Microsoft Office.

Pakiet Microsoft CRM 2011 będzie oferowany zarówno w modelu on-premise, jak również w formie usługi świadczonej przez partnerów koncernu z Redmond. Oprogramowanie trafi do sprzedaży najprawdopodobniej jeszcze w tym roku.

Warto dodać, że według analiz firmy IDC pod względem przychodów Microsoft jest obecnie piątym producentem rozwiązań z zakresu Sales Force Automation na świecie. Liderem tego segmentu pozostaje firma Salesforce, której ubiegłoroczne przychody z tytułu sprzedaży licencji na oprogramowanie klasy SFA (w tym również CRM) przekroczyły 885 mln USD. Drugą i trzecią pozycję w rankingu IDC zajęły firmy Oracle i SAP z przychodami w tym sektorze wynoszącymi odpowiednio 820 mln USD oraz 642 mln USD. Przychody koncernu Microsoft ze sprzedaży oprogramowania wspierającego procesy sprzedażowe w 2009 roku oszacowano na 139 mln USD. Zestawienie IDC nie uwzględnia m.in. przychodów z tytułu szkolenia, konsultingu oraz dodatkowo płatnych usług wdrożeniowych.

Czytaj też:

Google będzie sprzedawać aplikacje biznesowe?

xRM - kolejny etap ewolucji CRM według Microsoftu

Wzajemne oskarżenia Microsoftu i Salesforce - będzie powtórka z historii Oracle i SAP?

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200