Potrzeba specjalistów IT wspomagający rozwój firmy

CIO wyszli już z ponurej ery cięcia budżetów, kosztów i redukowania personelu. Jak wynika z badania Forrester Research, 58% menedżerów IT przyznaje, że ograniczanie kosztów nie jest już priorytetem, teraz potrzebni są wysokiej klasy specjaliści wspomagający rozwój firmy.

Większość liderów IT drastycznie redukowała koszty w ciągu ostatnich lat i już ma już ogromne doświadczenie w tego rodzaju działaniach. Teraz jednak muszą skoncentrować się na zarządzaniu i dostarczaniu swoim organizacjom najlepszych rozwiązań.

W ankiecie spytano menedżerów, na co jest w ich firmie największy popyt: 26% wskazało na poprawę zarządzania produktami i usługami, 22% - bardziej spójne zarządzanie procesami i usługami, 20% - wzrost biznesowy, a 17% - stworzenie nowych możliwości dla procesów i technologii.

Ten wzrost popytu na zarządzanie, spójność i wzrost biznesowy będzie miał wpływ na kilka kluczowych ról w działach IT. Według badania Forrester Research, poprawa jakości zarządzania ma wpływ na zarządzanie portfolio i zarządzanie projektami, alokowanie zasobów w bardziej efektywny sposób i szybkie eliminowanie złych pomysłów.

Co trzeci ankietowany uważa, że zwiększona spójność procesów i usług jest głównym czynnikiem zwiększającym rolę zarządzania usługami i projektowania procesów. Aby procesy stały się bardziej spójne, potrzebni są specjaliści, którzy rozumieją, w jaki sposób zostały zaprojektowane i są zarządzane.

Wzrost biznesowy oznacza zwiększenie popytu na osoby zarządzające relacjami z klientami (stwierdziło tak 36% respondentów) oraz na specjalistów planowania strategicznego i zarządzania danymi (ok. 25% wskazań).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200