Softtutor Consulting dynamizuje plany rozwojowe

W 2011 roku firma Softtutor Consulting obchodzi dwudziestolecie istnienia. Rok ten ma jednak zapisać się w historii spółki jako początek strategicznych zmian ukierunkowanych na rozwój kompetencji, zbudowanie struktury wieloodziałowej, istotne rozszerzenie oferty oraz systematyczne umocnienie pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku konsultingu IT. Planowane jest m.in. stworzenie oferowanej w modelu usługowym aplikacji usprawniającej prowadzenie projektów informatycznych.

Softtutor Consulting jest jedną z najstarszych, działających na polskim rynku firm wyspecjalizowanych w usługach konsultingu IT. Po dwóch dekadach obecności na rynku spółka skutecznie konkuruje z największymi międzynarodowymi koncernami. Teraz jej władze planują zmiany, które pozwolą jeszcze lepiej spozycjonować ofertę firmy na rynku jako lidera spośród spółek doradczych zatrudniających do 50 osób. Od ponad roku w Softtutor Consulting prowadzona jest reorganizacja ukierunkowana na umocnienie firmy od strony kapitałowej oraz poszerzenie kompetencji sprzedażowych poprzez stworzenie w umowie spółki mechanizmów pozwalających na pozyskanie z zewnątrz partnerów kapitałowych i merytorycznych. Efektem dotychczasowych prac jest wydzielenie dwóch niezależnych pod względem organizacyjnym i budżetowym pionów odpowiedzialnych odpowiednio za działalność sprzedażową i realizacyjną. Na najbliższe lata planowany jest dalszy rozwój komórki realizacyjnej. Plany zakładają wyodrębnienie niezależnych zespołów w podziale branżowym. Pierwotny podział zakłada specjalizację pod kątem sektora komercyjnego oraz administracji publicznej. "Nie wykluczamy, że w przyszłości w obszarze rynku prywatnego specjalizacja będzie postępowała w kierunku kompetencji specyficznych dla sektora przemysłowego, handlu oraz użyteczności publicznej" - podkreśla Michał Wiatr, prezes zarządu Softtutor Consulting. Jego zdaniem sektor administracji publicznej charakteryzuje wysoka sezonowość i konkurencyjność. Pojawia się tam jednak coraz więcej ciekawych projektów informatycznych ukierunkowanych na osiągnięcie konkretnych korzyści biznesowych. "W administracji publicznej na porządku dziennym są naprawdę duże kontrakty. Trudno jednak bazować tylko na działalności w tym sektorze" - mówi Michał Wiatr. Przewiduje on jednak, że inicjatyw powiązanych z technologiami IT będzie w administracji przybywać. Softtutor chce angażować się przede wszystkim w duże projekty. Istotne zmiany w pionie realizacyjnym objęły również wdrożenie nowego, dokładniejszego systemu zarządzania czasem pracy w prowadzonych projektach oraz rozbudowę kompetencji zespołu poprzez szerszy udział w szkoleniach i certyfikację PRINCE2, ITIL, TOGAF i CISA.

Strategiczne plany biznesowe firmy Softtutor na przyszły rok zakładają także podwojenie przychodów w stosunku do 2010 roku. "Planujemy również budowę struktury oddziałowej. W pierwszej kolejności powstanie oddział na południu Polski. Za utworzeniem takiej jednostki przemawia przede wszystkim duży potencjał regionu" - uważa Michał Wiatr. Stosowny oddział może zostać utworzony do końca 2012 roku. Zmiany obejmą również ofertę usług spółki. "Do tej pory byliśmy postrzegani jako partner na etapie wyboru systemu. Zakres naszych usług ulega jednak naturalnemu poszerzeniu. Coraz częściej prowadzimy projekty techniczne, opracowujemy studia wykonalności, plany ciągłości działania oraz wdrażamy architekturę korporacyjną. Stopniowo rozszerzamy ofertę o nowe usługi z pogranicza doradztwa IT oraz konsultingu w obszarze organizacji i zarządzania, a także szkoleń i certyfikacji" - dodaje Michał Wiatr. Potencjał do rozwoju oferty firmy Softtutor Consulting stwarza m.in. szeroka baza dotychczasowych klientów. Właśnie dla nich i dla dostawców oprogramowania ma być przeznaczona, oferowana w modelu usługowym platforma wspierająca zarządzanie projektami wdrożeniowymi. Rozwiązanie ma zapewnić pełną klarowność informacji m.in. o przebiegu wdrożenia w kontekście pełnionej w nim roli. "Naszym zdaniem na rynku brakuje narzędzia, które zagwarantuje łatwy dostęp do aktualnych i spójnych informacji na temat realizowanych projektów IT. Obserwujemy, że obecnie większość dostawców korzysta z najprostszych i nieefektywnych narzędzi, które nie pozwalają w jednoznaczny sposób opanować wszystkich aspektów wdrożenia - zarówno po stronie firmy wdrażającej, jak i przyszłych użytkowników rozwiązania" - mówi Michał Wiatr. Spółka środki na rozwój zamierza pozyskać m.in. z funduszy UE.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200