Oracle uzupełnia CRM o funkcje z zakresu marketingu i call center

Oferowany w modelu usługowym pakiet narzędzi wspierających zarządzanie relacjami z klientami zyskał m.in. funkcje przeznaczone dla telefonicznych centrów obsługi oraz rozwiązania pozwalające na automatyzację działań marketingowych. Oracle zamierza również rozwijać oprogramowanie CRM On Demand pod kątem możliwości oferowanych przez urządzenia przenośne.

Na udostępnione usługi przeznaczone dla centrów telefonicznej obsługi klienta składa się m.in. szereg funkcji z zakresu komunikacji głosowej, poczty elektronicznej, a także narzędzia pozwalające na automatyczną dystrybucję połączeń oraz rozwiązania IVR. Na funkcjonalność z zakresu call center składa się również szereg rozwiązań usprawniających pracę zespołową oraz predefiniowane interfejsy pozwalające na integrację oprogramowania z dedykowanymi aplikacjami oraz centralami telefonicznymi. Zdaniem przedstawicieli Oracle nowe, oferowane w modelu usługowym, rozwiązania odróżnia od konkurencji m.in. fakt bliskiej integracji z funkcjami typowymi dla oprogramowania klasy CRM. Z kolei na funkcje marketingowe składa się szereg narzędzi pozwalających na łatwe tworzenie i późniejsze zarządzanie ofertami oraz kampaniami sprzedażowymi, a także prezentacjami i dokumentami kierowanymi do klientów. Możliwa ma być również m.in. automatyzacja procesów ofertowania.

W skład zapowiadanego pakietu aktualizacji wchodzi również szereg funkcji, które według przedstawicieli Oracle, pozwolą na podniesienie efektywności procesów zarządzania relacjami z klientami. Dodatkowo pakiet aktualizacji zawierać ma rozwiązania pozwalające na poniesienie wydajności i stabilności oferowanego w modelu usługowym pakietu CRM.

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Oracle prezentuje GraalOS dla bezserwerowej Javy

Według przedstawicieli kierownictwa Oracle stale rozwijane są funkcje środowiska CRM On Demand dedykowane dla urządzeń mobilnych. Wedle zapowiedzi pełna funkcjonalność oprogramowania jest dostępna m.in. z poziomu terminali iPad. Zgodnie z zapowiedziami dzięki nowym funkcjom tablet Apple może być również bezpośrednio wykorzystywany do prowadzenia prezentacji sprzedażowych. "Tablety stwarzają szereg nowych możliwości w zakresie automatyzacji procesów obsługi klienta" - uważa Anthony Lye, wiceprezes Oracle odpowiedzialny za rozwój oferty rozwiązań klasy CRM. Według jego zapewnień systematycznie rozszerzana będzie również baza rozwiązań CRM przeznaczonych do obsługi procesów specyficznych dla różnych rynków wertykalnych. Oprogramowanie ma również zyskiwać nowe rozwiązania z zakresu zarządzania wiedzą. Warto wspomnieć, że w lipcu funkcjonalność oprogramowania Oracle CRM On Demand rozszerzono o funkcjonalności dedykowane m.in. dla branży finansowej i motoryzacyjnej oraz sektora nauk przyrodniczych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200