Społeczności i integracja z Office 365 nowościami w nowej wersji systemu Microsoft Dynamics CRM

Rozwijane przez Microsoft oprogramowanie wspierające zarządzanie relacjami z klientami zyskało m.in. nowe narzędzia wspierające wymianę informacji, pracę zespołową oraz rozwiązania wspierające integrację mechanizmów CRM z oprogramowaniem pakietu Office i Office 365.

Wedle zapowiedzi oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM 2011 - zarówno w wersji instalowanej lokalnie, jak również tej, oferowanej w modelu usługowym - zyska rozbudowane narzędzia wymiany informacji wzorowane m.in. na możliwościach serwisu Twitter. Nowe funkcje będą dostępne zarówno za pośrednictwem interfejsu wykorzystywanego przez aplikacje pakietu Office, jak i z poziomu przeglądarki internetowej. Zapowiadany jest też dalszy rozwój funkcji pozwalających na wykorzystanie mechanizmów społecznościowych. Nie wiadomo jednak w jakim kierunku rozwijane będą poszczególne rozwiązania funkcjonalne. Analityki zauważają, że do tej pory nie padły m.in. żadne zapowiedzi dotyczące wbudowania w oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM rozwiązań wspierających zarządzanie doświadczeniem klienta. Działania ukierunkowane na rozwój narzędzi klasy CEM zapowiadają tymczasem m.in. przedstawiciele firm Oracle i IBM.

Stale rozwijany jest natomiast program partnerski pozwalający na rozwijanie i sprzedaż oferowanych w modelu cloud aplikacji rozszerzających standardowe możliwości oprogramowania Microsoft Dynamics CRM. Utworzenie platformy umożliwiającej rozwój i dystrybucję tego typu dodatków rozwijanych przez partnerów amerykańskiego koncernu zapowiedziano w połowie ubiegłego roku. W gronie nowych funkcjonalności znalazły się również mechanizmy ułatwiające zarządzanie środowiskiem CRM w warunkach korporacyjnych.

Zobacz również:

  • Ważna informacja dla użytkowników oprogramowania .NET 7
  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database

Oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM 2011 jest oficjalnie dostepne od lutego br. Według przedstawicieli koncernu w skali świata z oprogramowania Microsoft Dynamics CRM korzysta ok. 2 mln użytkowników. Dla porównania warto dodać, że w czerwcu 2010 roku z rozwijanych przez firmę Microsoft narzędzi klasy CRM korzystało ok. 1,4 mln osób. Wzrost liczby użytkowników ma być m.in. wynikiem wprowadzenia do sprzedaży wspierających zarządzanie relacjami z klientami narzędzi oferowanych w modelu usługowym.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200