Salesforce uruchamia platformę wspierającą działania marketingowe

Oferowane w modelu usługowym oprogramowanie ma wspierać m.in. przetwarzanie informacji pochodzących z blogów, forów i sieci społecznościowych pod kątem potrzeb specyficznych dla działów marketingu. Przetwarzane mogą być m.in. komunikaty w języku polskim.

Oprogramowanie znane pod nazwą Social Marketing Cloud bazuje na rozwiązaniach przejętych przez Salesforce wraz z zakupem spółki Radian6. Transakcja warta ponad 300 mln USD została sfinalizowana w marcu 2011 roku. Wedle zapowiedzi narzędzia wykorzystujące szereg rozwiązań do monitorowania serwisów internetowych i sieci społecznościowych stanowią uzupełnienie dla typowych narzędzi wspierających zarządzanie relacjami z klientami.

Funkcjonalność oprogramowania pozwala m.in. na śledzenie i analizowanie umieszczanych w serwisach społecznościowych wpisów dotyczących konkretnych marek lub produktów. Według przedstawicieli firmy Salesforce platforma Radian6 jest w stanie przetwarzać informacje pochodzące ze 150 mln źródeł - m.in. blogów, serwisów wymiany zdjęć, serwisów prasowych, forów i list dyskusyjnych oraz serwisów społecznościowych. Z oficjalnych informacji wynika, że oprogramowanie może być wykorzystywane do przetwarzania tekstów w 17 językach, także w języku polskim. Platforma zawierać ma również rozbudowane narzędzia z zakresu filtrowania danych, raportowania oraz przetwarzania dużych wolumenów danych. Funkcjonalność rozwiązania Salesforce w tym zakresie ma umożliwiać m.in. szczegółową segmentację pochodzących z Internetu danych marketingowych wraz z analizą kontekstu oraz nastawienia względem konkretnych produktów lub marek. Możliwa jest również automatyzacja działań związanych z wyszukiwaniem najbardziej wpływowych osób w analizowanej grupie. W tym kontekście analizie poddawana może być m.in. liczba aktywnych znajomych w serwisach społecznościowych.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Technologia i marketing

Zdaniem przedstawicieli kierownictwa Salesforce szczególnie przydatną dla działów marketingowych może okazać się jednak funkcjonalność z zakresu automatycznego monitorowania wybranych kanałów internetowych i społeczności pod kątem informacji i opinii, które mogą okazać się istotne dla sprzedaży konkretnych produktów. Zastosowanie tego typu mechanizmów ma w zdecydowanym stopniu ułatwiać szybkie dotarcie do niezadowolonych klientów, którzy mogą wpływać na decyzje zakupowe większych grup konsumentów.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200