Oracle zapowiada rozszerzenie funkcji CRM na nowe obszary

Technologie pozyskane dzięki przejęciu firmy RightNow Technologies mają odgrywać kluczową rolę w rozwoju oprogramowania biznesowego Oracle. Sfinalizowana w zeszłym tygodniu transakcja ma otworzyć drogę do rozwoju nowych funkcji związanych z obsługą i zarządzaniem relacjami z klientami.

Władze firmy Oracle ujawniły zamiar przejęcia firmy RightNow Technologies w październiku zeszłego roku. Zapowiadano wówczas, że oferowane w modelu usługowym rozwiązania amerykańskiej spółki uzupełnią możliwości środowiska Oracle Public Cloud i posłużą do rozszerzenia funkcji systemów Oracle o nowe narzędzia związane m.in. z obsługą klientów sklepów internetowych oraz użytkowników sieci społecznościowych. Większość ekspertów odebrała wartą 1,5 mld USD transakcję jako działanie wymierzone bezpośrednio przeciwko firmie Salesforce. Połączenie obu firm formalnie zarejestrowano pod koniec stycznia. Teraz przedstawiciele Oracle zapowiadają, że rozwiązania RightNow Technologies odegrają istotną rolę w rozwoju oprogramowania biznesowego amerykańskiego koncernu. "Przejęcie firmy RightNow ma kluczowe znaczenie dla realizacji planów rozwoju oprogramowania Oracle w kontekście systemów związanych z obsługą klienta. Będziemy agresywnie inwestować w rozwój technologii RightNow" - zapowiada Marku Hurd, wiceprezes Oracle.

Rozwiązania firmy RightNow mają stanowić podstawę dla szeregu nowych funkcji skoncentrowanych wokół obszaru CRM. Planowany jest m.in. rozwój funkcjonalności związanych z działalnością e-commerce, zarządzaniem doświadczeniem oraz segmentacją klientów. Plany Oracle zakładają również włączenie do systemów klasy CRM technologii przetwarzania języka naturalnego. Szczegółowych informacji na temat harmonogramu prac nie ujawniono.

Zobacz również:

  • Większa wydajność nie oznacza większego TCO
  • Salesforce zainwestuje 500 milionów dolarów w generatywną AI

"Globalizacja zmieniła zasady panujące na rynku detalicznym. Konsumenci mają niespotykane wcześniej możliwości wyboru, na większości rynków podaż dalece przewyższa popyt. Upowszechnienie towarów następuje dużo szybciej niż w przeszłości" - uważa Greg Gianforte, założyciel i dyrektor generalny firmy RightNow. Według niego w obliczu zmian zachodzących na rynku konsumenckim dotychczasowe metody sprzedażowe stają się coraz mniej efektywne. "Jedyną drogą jest skuteczne zarządzanie doświadczeniem klientów" - uważa Greg Gianforte. Z kolei Thomas Kurian, wiceprezes Oracle odpowiedzialny za rozwój podkreśla, że procesy sprzedażowe ulegają wydłużeniu. "Na decyzję o zakupie konkretnego produktu składa się wiele mniejszych czynników. Chcemy, aby nasze systemy sięgały każdego z nich" - mówi Thomas Kurian. Wedle jego zapowiedzi oprogramowanie Oracle będzie wspierać działania sprzedażowe m.in. na etapie tworzenia i pozycjonowania ofert produktowych w Internecie, działań promocyjnych w sieciach społecznych, aż po faktyczną realizację transakcji w sklepie internetowym. Za wspieranie dalszych etapów działań sprzedażowych odpowiadać mają natomiast typowe rozwiązania klasy ERP. Uzupełnieniem wspomnianego łańcucha działań w kontekście obsługi posprzedażnej oraz zarządzania doświadczeniem klientów mają być właśnie rozwiązania firmy RightNow. Planowane jest też m.in. włączenie technologii rozwijanych do tej pory przez zespół RightNow do linii oprogramowania e-commerce bazującej na systemach przejętej rok temu spółki ATG Commerce. Wedle zapowiedzi technologie RightNow znajdą również zastosowanie w systemach klasy B2B. Równolegle, w oparciu o rozwiązania przejętej spółki, rozwijana ma być oferta narzędzi biznesowych oferowanych w modelu usługowym.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200