Infor Global Solutions udostępnia pierwszy zestaw narzędzi dla środowiska Salesforce

Udostępnione ma usprawniać integrację oferowanych przez Salesforce narzędzi CRM z systemami ERP firmy Infor Global Solutions. Nowe rozwiązanie jest efektem nawiązanej w ubiegłym roku współpracy obu firm.

Oprogramowanie integracyjne Infor Everywhere jest de facto platformą integracyjną pozwalającą na połączenie możliwości oprogramowania CRM firmy Salesforce z rozwiązaniami biznesowymi koncernu Infor. Możliwa ma być m.in. sprawna integracja pochodzących z systemu ERP informacji o fakturach, czy realizacji zamówień z typowymi dla narzędzi CRM informacji o klientach i sprzedaży. Wedle zapowiedzi środowisko Infor Everywhere zostało zbudowane w oparciu o platformę technologiczną firmy Salesforce. Oprogramowanie jest sprzedawane na zasadach abonamentowych -opłatę za jednego użytkownika ustalono na poziomie 30USD miesięcznie. Przedstawiciele obu firm podkreślają, że udostępnione rozwiązanie będzie bazą do rozszerzenia wspólnej oferty Infor i Salesforce. W dalszej kolejności udostępnione mają zostać m.in. rozwiązania wspierające integrację oprogramowania CRM firmy Salesforce z wbudowanymi w systemy ERP mechanizmami z zakresu gospodarki magazynowej.

Informacje o nawiązaniu strategicznej współpracy między firmami Infor Global Solutions oraz Salesforce ujawniono w połowie zeszłego roku. Współpraca ma pozwolić m.in. na rozszerzenie bazy klientów oraz wprowadzenie na rynek usług wykorzystujących efekty synergii między rozwiązaniami Infor i Salesforce. Władze koncernu Infor, który dzięki sfinalizowanej w kwietniu ubiegłego roku transakcji przejęcia firmy Lawson, stał się trzecim - po SAP i Oracle - największym producentem systemów ERP na świecie, zamierzają wykorzystać współpracę z firmą Salesforce także do umocnienia własnej pozycji rynkowej. W ramach zawartego porozumienia firma Salesforce stanie się też udziałowcem koncernu Infor Global Solutions. Żadnych informacji na temat finansowych warunków porozumienia do tej pory nie ujawniono.

Zobacz również:

  • Trendy w e-commerce 2024
  • Trendy i wyzwania dla przedsiębiorców w 2024 roku – ekspercka analiza Comarch

Zdaniem przedstawicieli firmy Infor porozumienie w sprawie rozwoju oprogramowania na platformę Salesforce ułatwi wprowadzenie na rynek wysoce elastycznych, a jednocześnie prostych we wdrożeniu i użytkowaniu narzędzi biznesowych. Warto wspomnieć, że firma Infor jest również dystrybutorem rozwiązań Salesforce wspierających zarządzanie relacjami z klientami. Niezależnie od tego własne systemy CRM firmy Infor mają być nadal rozwijane.

Jednocześnie, zdaniem analityków rynkowych, możliwości rozwijanego przez firmę Infor systemu CRM pokrywają się z funkcjonalnościami platformy Salesforce CRM tylko w zakresie podstawowych funkcji. "Oprogramowanie Infor CRM bazuje na rozwiązaniach spółki Epiphany i posiada mocno rozbudowane funkcje z zakresu zarządzania procesami marketingowymi. Rozwiązaniom Salesforce ustępuje natomiast w kontekście mechanizmów przeznaczonych do obsługi pracy w terenie" - uważa Ray Wang, właściciel firmy analitycznej Constellation Research. Według niego Infor na współpracy z firmą Salesforce może zyskać przede wszystkim możliwość uzupełnienia oferty o rozbudowane funkcje z zakresu CRM i SFA, a także rozwoju własnych aplikacji opartych na środowisku cloud. Firma Salesforce natomiast zyskuje przede wszystkim możliwość bliskiego połączenia własnych narzędzi CRM z popularnymi systemami transakcyjnymi firmy Infor Global Solutions.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200