Kryzys zmienia model finansowania outsourcingu

Kryzys ekonomiczny ma ogromny wpływ na koszty długoterminowych umów outsourcingowych. Dostawcy tego rodzaju usług są coraz mniej skłonni do oferowania upustów cenowych, a w efekcie koszty outsourcingu rosną. Takie wnioski wynikają z analiz firmy Compass Management Consulting.

Jeszcze w 2007 roku wysokość upustów cenowych w pierwszych latach trwania umowy outsourcingowej sięgała 30 proc. rocznych opłat. Tego typu obniżki były jedną z bardziej popularnych metod walki o klienta, zwłaszcza w przypadku outsourcingu usług IT.

Dostawcy rekompensowali sobie niższe zyski w kolejnych latach trwania kontraktu. Jednak zdaniem analityków Compass Management Consulting coraz większa liczba dostawców usług outsourcingu IT rezygnuje z wstępnych upustów cenowych. Renegocjacji podlegają również długoterminowe umowy zawarte w przeszłości.

Nic na kredyt

W 2007 roku każde dziewięć na dziesięć umów outsourcingowych zawierało zapisy o upustach cenowych w pierwszych okresach obowiązywania. Tylko w pierwszej połowie 2008 roku odsetek ten spadł poniżej 65 proc. Zdaniem analityków, na skutek nasilenia się kryzysu finansowego w ciągu drugiego półrocza ubiegłego roku spadek liczby kontraktów uwzględniających początkowe upusty cenowe był jeszcze większy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200